fredag 5 juni 2009

Plus & minus

Är glad för några saker idag. Det är fredag. Snart val. Och just nu regnar det inte.

Är glad för mitt uppdrag, vilken lyx att få jobba heltid med politik.

I morse trampar jag iväg mot valstugan och morgonpasset. Utanför stadshuset får jag en liten påse med en juice och en liten chokladkaka och informationsmaterial. "Tack för att du cyklar" står det på påsen. Så trevligt och en bra start på morgonen.

Den påsen räddar mig under det mastodontlånga EU-nämndsmötet idag.

Förmötet börjar 9.00 och själva mötet 9.30. Vi får smörgås och kaffe men kring lunchtid börjar orken sina. Juicen dricker jag själv i jakt på en sockerchock men chokladkakan delar jag med kollegan Peder. Mötet håller det på till precis innan 14.00.

Och är glad för lunchen (den sena) med min begåvade kollega Anna. Snart ska jag ut och kampanja, har en debatt vid 17.00 med andra politiker, arrangerat av klimataktion och sen after work med Gunnar Hökmark.

Men är också ledsen för två saker idag. Den ena är att LO kör fulkampanj på en köpt helsidesannons i Metro och låtsas att Fredrik inte vill att vi röstar. Socialdemokraterna måste sluta med sånt och i stället berätta vad de själva vill.

Det andra är jag inte kan sluta tänka på att våra valarbetare har utsatts för våld. Det är inte värdigt ett demokratiskt samhälle. Det är oacceptabelt.

Inga kommentarer: