måndag 5 januari 2009

Varmt välkommen!

Nu i tider av intellektuellt ägarskap och upphovsrättsdebatt funderar jag över vem som äger partiledardebatten. Får inbjudningar på Fejjan om att vara med. Och det är klart att jag är med, i kammaren i allafall, och hejar på Alliansen. Men det står att den är "hosted by" Göran Hägglund. Trevligt att bli inbjuden men lite, lite förvånande att det är Göran som bjuder in. Kunde ha varit statsminister Fredrik eller i alla fall Per Westerberg, vår talman.

Och tydligen är socialdemokraten Åsa Westlund värd för valet till Europaparlamentet enligt en annan inbjudan jag fått.

Själv tänker jag bjuda in till... ja, jag vet inte något annat tecken i tiden som jag egentligen inte styr över men ändå kommer vara med på. NK:s mellandagsrea kanske!

3 kommentarer:

Janne Pettersson sa...

Om du tar ett steg ut i verkligheten så får du se att ingen kan äga vare sig partiledardebatten eller NK:s mellandagsrea...

Anonym sa...

Tjena Sofia.

Jo, det är väl så enkelt att talmannen inte finns på Facebook. I alla fall har han inte själv kommit på tanken att bilda en FB-grupp för riksdagsledamöter och lägga upp ett event.

Var glad att någon försöker sprida budskapet om ert arbete i riksdagen! Eller klaga på Facebook att man inte kan välja vem som ska stå som inbjudare...

Fia sa...

Hej Henrik! Klart Per finns på Facebook. Ska ge honom en hint. Ta det på rätt sätt, det är bra att du informerar om att det är partiledardebatt. Sen kanske Facebook inte är den perfekta kanalen eftersom det blir något oklart budskap om vad det är för debatt när du eller Göran H bjuder in.

Janne! Du chockar mig. Menar du att det finns en verklighet utanför Fejjan?