torsdag 27 november 2008

Nu: tillbaka till realtid

Det har varit en del retrobloggande den här veckan. Sånt som hänt för flera dagar sen. Så kan vi inte ha det men det har varit fullt skägg här.

Men några höjdpunkter från dagarna som gått:
Bäst var faktiskt tisdag morgon när jag fick en överraskning från pol sek-Ida. Ett otroligt coolt halsband som satt fasttejpat på min dator när jag kom in på kontoret. Vilken glädje.

Tisdag kväll var det middag med industriutskottet från Europaparlamentet. Pratade nästan bara klimatpaket. Fick lite skvaller. Satt bredvid Vittori Prodi, Romanos bror. (Ja. Jag är en politiknörd.) De är åtta syskon, två framstående politiker. Min kollega Bengt-Anders frågade om alla var politiker. Men det är inte möjligt med åtta politiker i en familj. Om man inte heter Kennedy, kanske?
Min andra bordsherre sa precis när de var påväg tillbaka till hotellet.
- I must say, that is a SPECTACULAR necklace.
- Tack, sa jag och förklarade att det var en present som jag fick i morse.

I går gick det i ett. Möte på möte. Först halv åtta, frukostmötet om kriser i finansen och miljön. Sen utan inbördes ordning: Informatörskurs, förmöte för EU-nämnden, möte med miljöarbetsgruppen inför framtidskonventet imorgon. Träffade ICA-nyheter och blev grundligt intervjuad och fotograferad. Ida är med på bild också. Träffade polska parlamentariker och pratade miljö arrangerat av Svensk-Polska parlamentarikerförbundet.

Nu är det utskott! Hinner säkert svepa en kaffe innan.

Inga kommentarer: