fredag 23 januari 2009

10 000 muslimska bögar?

Passar på att jobba lite. Kolla bloggar. Städa mailbox. Och gick just med i Facebookgruppen Liberate the world from Lotus Notes.

Någon skickar mail med ärendet: "EN OERHÖRT VIKTIG ETISK OCH INTELLEKTUELL RANNSAKAN (Var vänlig och skriv ut, studera och tänk mycket hårt.)"

Sen följde ett långt brev som gick ut på att sanningen är att bara äktenskap mellan just en man och en kvinna som ger barn är något värt. Med lite olika utvecklingar om sanning, experter och kunskap. Bludder helt enkelt.

Mitt första svar var : Hej. Menar du allvar med det här mailet? Jag tror du kommer längre med en ödmjuk inställning till dina medmänniskor.

Vilket triggade ännu ett svar. Som bland annat innehöll:
"Alla människor är lika mycket värda i och med att de är människor, men det är en absolut lögn att påstå att homokonstellationer är lika mycket värda för samhället och för barn som äktenskapet mellan en man och en kvinna."

"Det är vetenskapligt, logiskt och etiskt helt fel att likställa homokonstellationer med civilisationens viktigaste grundenhet som utgörs av äktenskapet mellan en man och en kvinna." Plus mer bludder.

Nu kom nästa mail från denne ödmjuka man (Jo, jag tror det är en man.) som börjar: "Du har hundra procent fel. Det finns alltid undantag." Vilket är två meningar som funkar som filosofisk gåta likt ljud från en klappande hand eller något fallande träd.

Sen kommer ett massivt stycke galenskap.

"Är du redo att ta ansvar för mycket färre äktenskap på sikt, fler familjesplittringar, mer psykiska problem, mer sociala problem, ökad kriminalitet, ökat socialt förfall, ekonomiskt förfall och ett mer destruktivt samhälle efter ett avskaffande av den nuvarande, traditionella och logiska äktenskapslagstiftningen, ett avskaffande av äktenskapets logiska institution och ett avskaffande av grundläggande logiska värderingar? Är du redo att ta ansvar för en eventuell AIDS-epidemi som har spritt sig till den breda befolkningsgruppen efter ett ökat inflöde av homosexuella till Sverige från EU på grund av din politik? Är du redo att betala för denna epidemi med dina egna pengar? Är du redo att betala för ett ökat inflöde av personer från muslimska länder som försöker att etablera sig i Sverige på grund av sexuella skäl som ett resultat av din politik? Är du redo att ta ansvar när företagare och kapitalstarka personer börjar lämna landet efter ett potentiellt stort inflöde av homosexuella till Sverige på grund av din politik? Är du redo att ta ansvar för en sämre ekonomi och ett svagare Sverige som ett resultat av din ologiska politik?"

Nu skapar jag en snabbregel i Lotus Notes så att han hamnar i mappen Foliehatt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den skribenten lider av den största bögfobi jag sett. Förmodligen latent homosexuell i djup förnekelse. Dominerande far o nu garvar jag så mycket att jag inte kan komma på fler floskler...! *S* Har en läsare på min blogg med liknande tendenser. Dock är han mer anti allt, fast mest anti mig

Fia sa...

Hej Michael. Tror det är rätt att outa så märkliga åsikter som våra respektive foliehattsmän uppenbarligen har. Jag väntar fortfarande på mailet att det är ett skämt och att allt är brev från Eric Ericsson som publiceras i uppföljaren till Brev till samhället. Lycka till med din!