fredag 26 september 2008

Örebro, EU, Frankrike och stål

Vilken bra kväll igår i Örebro. M-akademin fick inte bara lyssna om moderat miljöpolitik utan tänka ut egna frågor och egen kommunikation. Så bra de var! Om en av grupperna genomför sin kampanj så får alla pris. Annars blir det inget pris alls.

Om en timme börjar EU-nämnden. Om en halvtimme börjar alliansförmötet. Sen 12.30 ska jag träffa Frankrikes ambassadör på klimatmöte med lunch. Det stod lunch i det svenska mailet men i den vackra pappersinbjudan står det något annat, något lite längre. Ska be mina fransktalande kollegor i EU-nämnden att hjälpa mig. Uppdaterat: det betydde arbetslunch. Och var mycket trevligt.

Sen ska Ida och jag träffa Jernkontoret och stålindustrin.

Och sen är det en mötesfri helg. Förra helgen var det arbetsstämma. Helgen innan träffade jag Naturskyddsföreningens traineegrupp. Och nästa helg ska jag till Helsingborg. Fast jag skriver nog någon motion imorgon.

Inga kommentarer: