måndag 8 september 2008

Hård omstart

Idag är det verkligen måndag. Under natten har vi fått nya säkerhetsinställningar utskickade till våra datorer. Det gjorde att min dator fick spatt. Rutor dök upp med med texten: det har inträffat ett oväntat nätverksfel, en annan körde en synkronisering, eller min favorit, en felruta där det bara står fel och en ok-ruta att klicka på.

Det går inte att komma in på intranätet. Lösenordet fungerar inte.

Mailen ska vi inte tala om. Rätt som det var hade jag 36000 olästa dokument och alla mail jag öppnade hade texten i storlek 1 eller möjligtvis en halv punkt.

Helpdesk ville att jag skulle starta om. De skulle också kolla med IT-avdelningen vad som hänt. De såg min hårda omstart i historiken, att stänga av datorn på knappen när det vanliga, vänliga sättet med tre moment inte fungerar.

Nu verkar det funka. Jag fick smsa Ida och kolla om mailen till henne gått fram.

Nästa måndag är det klamydiamåndagen. Det har jag skrivit en debattartikel om till tidningen City. Rubriken är: Jag vet vad du gjorde förra sommaren. Får se om de tar in den.

Inga kommentarer: