torsdag 10 april 2008

Tanzania vs Turkiet 1-0

Pratade nyss med Jarl Hjalmarssonstiftelsen, moderaternas internationella avdelning. De ringer rätt ofta och frågar om jag vill träffa intressanta människor eller föreläsa om frihetens idéer men det passar nästan aldrig. Det har jag dåligt samvete för. Dags för omtag.

Hade ett inbokat möte i nästa vecka med en turkisk delegation. Men de har votering om paragraf 301 i strafflagen - den om turkiskhet - så de kommer inte.

Som bonus när vi pratade så kom vi på att jag kan vara värd för, eller "hosta" på svengelska, en middag med vårt Tanzaniska systerparti, Chadema. Några därifrån har jag mött på resa med RFSU.

Och så har jag genom stiftelsen bokat in ett möte med min norska motsvarighet, Peter.

1 kommentar:

Janne Pettersson sa...

Nu kör vi en Lassie: Jag sålde en skiva till Jarl Hjalmarsson en gång. Soundtracket till Midnight Express. Min chef var alldeles till sig. Hon tyckte att DN var en kommunistblaska.