fredag 11 april 2008

Uppsala igår, Östermalm i förrgår

Småsprang från kontoret och hann med 17.40-tåget till Uppsala igår. Moderat-Simone mötte mig utanför tågstationen med tuta och glatt humör.

Fick berätta om visioner och praktisk politik för omkring 100 moderater från Uppsalakretsen. Det var rätt galet höga förväntningar innan måste jag säga. Men det gick rätt bra. Den enda mikrofonen satt fast i en talarstol. Fick peka mot bilderna med hela handen från talarstolen.

Kanske ska börja diva mig och beställa fram en påse djungelvrål och en rörlig mikrofon när jag ska ut och prata. Haha. Säkert. Är bara glad att många vill lyssna. Efterfrågan på att höra om moderaternas miljöpolitik är fortsatt hög, så jag är inbokad till i juni.

Missade tåget hem rätt precis. Åt middag på stationen- en tunnbrödsrulle utan korv med räksallad och en liten pucko. Det är rätt oglammigt med politik i allafall. Men jag hade påsen med talarpresenten och de fina blommorna bredvid och det lyste upp.

I förrgår träffades Östermalmsmoderaterna och pratade miljöpolitik med mig. Också bra uppslutning. Mest tacksam är jag för att Bea (?) hittade instruktionen till plasmaskärmen och hela IT-systemet annars hade det inte blivit lika roligt alls.

Inga kommentarer: