tisdag 15 april 2008

Hur man inte uppför sig

1. Kom nyss tillbaka till kontoret efter en dag med budgetdebatt, möten, möten och möten. Det var så illa och tight med tid att jag inte hann ringa utan var tvungen att smsa till Susanna på franska ambassaden att jag fått förhinder och inte kan träffa franska miljöpolitiker. Urtrist att behöva ställa in och om UD får veta det här så kommer de skälla på mig. Inte enligt protokollet.

2. Förra veckan krånglade dörren nere i korridoren och jag sa ett väldigt fult ord. Nästan så en kollega rodnade. Men då gick larmet. Väldigt högt. Det har aldrig hänt förr. Funderar på om talmannen installerat ett svär-alert. Ska inte säga så där mer.

3. Jag önskar jag hann svara på alla mail. Nu hinner jag inte och det gör mig galen. Det växer och plingar medan jag skriver.

Inga kommentarer: