måndag 5 november 2007

Överhörning

Sitter på X2000 och försöker att inte vara åksjuk.

Bakom mig sitter två män som vet allt. Jag tjuvlyssnar inte men hör ändå allt de säger. Kan inte koncentrera mig på vare sig mail eller suduko. De har just förklarat att ingen politiker kan särskilt mycket. Allt som har med klimat att göra skulle ju ha skett för tjugo år sen.
- Men den där Stern tänker ju rätt.

Och i Storbritannien bygger de mycket mer än i Sverige.

Nu pratar de om mat. Den som pratar mest har varit i Barcelona och handlat dyra ekogrönsaker.
- De tog lite mer betalt.
- Det är klart att det gör, säger den andra. Människor är ju beredda att betala.
- Jag tror att fler och fler kommer handla ekologiskt. Det blir en klassfråga, säger den första som nyss berättat att han har en villa i Enskede. Du som är i matbranschen borde titta på det här, säger han till den andra.

1 kommentar:

Janne Pettersson sa...

Haha, i förra veckan var jag nära att strypa en kille som satt framför mig på tåget till Göteborg. Han pratade oavbrutet i telefon i tre timmar och det mesta gick ut på att han minsann hade dominerat på Riche kvällen innan. En enda gång bytte han tonfall - när frugan ringde...