tisdag 10 juli 2007

Måndag avklarad

Gårdagen var intensiv. Lunchmöte, panikhandla en jacka - det är både kallt och blåsigt här, två möten till. Träffar konstant trevliga människor som jag träffar för sällan i Stockholm. Det är en lysande idé att bunta ihop alla på en lite yta.

Träffar Johan. Vi bondade över att jag hade Judas priest i min musikmobil förra året. Tvingade honom att lyssna på Peter, Bjorn and John och kanske Johnny Cash.
- Jag gillar din blogg, säger jag.
- Jag gillar din blogg, säger han. Det är nog Almedalens finaste komplimang.

Sen ett mingel med Företagarna, lite mingel hos Sveriges Bryggare, ännu mer mingel på högerkanten av Almedalen när Mona talade.

Urtrevlig middag med lite pr-personer och handelskammarfolk. Som tur är fick vi sitta inomhus. Ute är det askallt.

Sen Donners. The place to be. Så trångt så att det blir varmt. Alla är där. När Anna och jag går hem möter vi Claes de Faire från Resume. Vi diskuterar hans rutiga vans. Igen. De är en ständig källa till konversation.
- Vi ses i min blogg, hotar Claes. Det är det farligaste hotet i Almedalen.

Inga kommentarer: