torsdag 12 juli 2007

Bygga bättre

Nu har jag träffat byggbranschen. I en paneldebatt med 12 stycken deltagare. Men bara jag och Peter Eriksson var med hela tiden. Vi fick de två stolarna med hög rygg.

Många frågor hann klaras av under de två timmarna som vi höll på.

Långsiktiga regler, kunddriven utveckling, passivhus, hyresrätter mot bostadsrätter, fjärrvärme, kompetens i miljöfrågor, solenergi, Alingsås, budgettak, offentlig upphandling, avfall, kretslopp, lagstiftning och branschöverenskommelser.

Jag fick bland annat säga att det bara är att sätta igång och göra bra saker. Rocka på! Och så slog jag ett slag för branschöverenskommelser - det går fint att gå före.

Det bästa med seminariet är att branschen samlar sig. De ser mer än just sin egen del i processen.

Och som talarpresent fick vi fem träd i Vi-skogen. Det har jag inte haft sen fyran.

Inga kommentarer: