tisdag 24 juli 2007

Det här är en Lennart

Det bor en bitter folkpartist i Nacka. Han heter Lennart och skriver en blogg som ägs av Folkpartiet i Nacka. Där är han bland annat arg på moderat miljöpolitik. Han skriver bland annat att vi är bara förpackning och inget innehåll och han verkar extra arg på mig. Min bild är med i inlägget. Det är nog för att verkligen visa hans poäng. På något vis.

Men mest intressant är att Lennart är arg för att jag tror på handel. Han skriver att shopping inte handlar om att ta personligt ansvar. Men det är ju precis det som det gör.

Jag dömer inte Lennart för att han är 42 år gammal och hans favoritfilm är Borat och han lyssnar på "allt från Wagner till Rammstein". Den politiska diskussionen är något annat än vem du är. Det viktiga här är att Lennart inte är särskilt liberal. Det är tydligt både i hans syn på andra människor och hans syn på handel. Vad gör han i folkpartiet? Han är uppenbarligen inte med i alliansen.

I inlägget finns en liten lista på åtgärder. De enda som jag inte tror vi redan jobbar med är den om toalettankarna på båtarna. Men det kanske ligger på departementet. Och för att vara tydlig: när det gäller trängselskattepengarna så hamnar de både i infrastruktur och kollektivtrafik. Och landstinget - som sköter kollektivtrafiken - satsar ju mycket mer på kollektivtrafiken nu än med förra styret.

Vi i alliansen levererat mer och bättre miljöpolitik sen september än vad förra regeringen gjorde på tolv år. Trist när det blir personangrepp och bloggmarkeringar i onödan.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lennart sitter jag i såväl KF som KS med. Hans inlägg i den politiska debatten brukar vara väldigt otrevliga, tyvärr. I Nacka har fp, återigen tyvärr, ett större behov att söka fel och konlikt inom alliansen än att vara en del av densamma. Kram, Linda

Fia sa...

Aha. Tack för infon! Trist med konfliktsökare...

Anonym sa...

Hmm..ja du Sofia. Säga vad man vill om Lennart, men lite av kritiken borde du väl kunna ta till dig? I MUF Sthlms meldemstidning har du skrivit en artikel som heter Miljö is Da Shit...kom igen!

Fia sa...

Hej Anonym!

Jag har skrivit texter till både Blått och MUF Stockholm. Men inte rubriksatt. Tycker det är en bra rubrik - made you look i allafall! Men du kanske gillar mer tagelskjorta i politiken...