söndag 22 november 2009

Multimedia

Skriver visionära texter till en pappersbok, tar en liten paus och omvärldsbevakar. Det pågår så mycket politisk kommunikation den här helgen. Och då pratar jag inte bara om MUF Stockholms höstutbildning. Följer helgens olika nomineringsstämmor via Facebook. Letar efter sammanställningar. Håller lite koll på Fp:s landsmöte.

Ser att frihandelsministern, Ewa Björling, ger fint beröm här på sin blogg. Bra att hon är nöjd och glad med kandidatutbildningen, särskilt som hon finns med på bild i presentationen och jag inte riktigt hann varna henne innan.

Konstaterar med glädje att vår ledamot Göran Pettersson har stort förtroende för mitt jobb och vår miljöpolitik och att vänliga och begåvade Mary håller med. Något stressande men fint.

Och tokmoderaten har fantastiska politiska Robinson-idéer och önskar politisk holmgång i rutan. Då kan jag halvhjärtat rekommendera Axess-tv som uppvärmning. Där blev det lite fight. Men inte mot vänstern eller ens Miljöpartiet utan mot S, trots deras uppenbara politikbrist. Sällan surar jag till i debatter, men den här gången blev det så. Min kollega Lars hann se programmet först och skickade sms till mig som inte var uppmuntrande alls, nä hornen syntes inte alls och inte svansen heller. Min polare Sigge smsade att han gillar att jag använder samma uttryck som när han och jag diskuterat saker och ting lite hett. En vän till familjen som bor utanför Piteå ringde mamma efter att han sett det. Och sa att jag var så lik min pappa.

Inga kommentarer: