tisdag 18 september 2007

No more replacing Fredrik

Nyss var uppropet. Kändes som i skolan fast med en stor klass. Presidiet läste upp alla namnen och vi svarade "ja" med kraft och kläm.

Och nyss avgick Mikael Odenberg och jag fick en ordinarie riksdagsplats. Är alltså inte statsrådsersättare för Fredrik Reinfeldt längre. Nu är jag bara jag.

Så trist att Mikael lämnar. Han har alltid funnits - så länge jag har varit med i Stockholmsmoderaterna. Mikael fick en varm applåd och många var framme för att prata med honom.

Och på temat ersättare: skärgårdsdoktorn Göran Tingwall, känd från Tjockholmen, kommer in igen nu när Ewa Björling blivit statsråd.

Fast ersättartiteln är inte så viktig. Min ersättarplats dök ju upp så fort regeringen blev bildad. Fick ju välja utskott och vad jag vill jobba med. Har funkat fint att vara vice Fredrik.

Inga kommentarer: