söndag 17 januari 2010

Bodils visdomsord

Läser Bodil Malmstens Hör bara hur ditt hjärta bultar i mig. Pappersversionen. Trots att jag redan följt den på bloggen. Har köpt den. Läser med glädje. Bara för språket.

Och innehållet. Hon skriver om att inte hitta, det dåliga lokalsinnet. Hon skriver om att hon inte kan tacka nej. Hässelby dyker upp ibland.

Mitt lokalsinne är patologiskt dåligt. Jag lider av geografisk dyslexi. Min svårighet att säga nej är mer psykisk än somatisk. Fast nyligen har jag tackat nej till att tala i Växjö och för Höyre långt, långt in i Norge. Inte för att jag inte ville. Men jag var redan bokad. Facit: två svårframkallade nej. De räknas också. Jag tränar.

Årsmötestalet för Moderaterna i Hässelby-Vällingby är redan inbokat.

Önskar också att jag kunde fler pingvinhistorier. Trots allt landar Bodil och jag politiskt olika. Jag vet inte varför.

Inga kommentarer: