måndag 20 juli 2009

Sofia Arkelsten gillar detta

Fick mail från min bästis Jenny som jobbar i USA och följer oss på lite håll.

- Jag fattar inte kommentarerna du får, skriver hon och undrar lite om den som skrev om lyxkök och sexliv i kommentaren till min nyinköpta skolplansch med en vild och en kultiverad morot.


Det gör inte jag heller alltid. Särskilt inte den. Och då skulle ni se dem som jag inte släpper igenom.


Tror det delvis beror på att Moderaterna i speglingen av våra bloggar som ligger på moderat.se inte visar kommentarer eller möjligheten att ge kommentarer.

Många läser våra bloggar genom den sidan också. Nu måste en engagerad moderat.se-läsare som vill kommentera något först trycka på "besök bloggen"-knappen till höger, hitta rätt inlägg och sen kommentera. Det är för många klick. Om du inte är förbannad såklart, då finns tydligen energi så det räcker. Och tid.

Saknar en teknisk grej också. En av de bästa sakerna med Fejjan är hur enkelt det är att gilla någons statusrad. Ett klick och sen sprider du lite vardagsglädje. Jag vill ha en sån funktion på Blogger!

Tänk vilken lovebombing som enkelt blir möjlig. Alltså, ingen rating av inlägg utan bara en möjlighet till ett glatt stödjande klick.

Finns det redan kanske?

3 kommentarer:

Tokmoderaten sa...

Fia,

Vid sidan om Sanna Rayman är du min absoluta favorit!

Tack för den fina vinsten, jag lovar att använda den för att värva väljare ;-)

Kramar / Toker

Fia sa...

:) Du är inte så tokig heller.

Onegård sa...

Ha ha ha!