måndag 20 november 2006

Möten, möten och... kungamiddag

Jag skriver inte för de politiska nördarna som redan vet. Men jag vill berätta vad jag gör på jobbet. Jag är så ny att jag själv är förvånad och jag lär mig saker varje dag. Men riksdagskalendern visar ju alltid vad som är på gång.

Och för mig blir det en rolig vecka. Tisdagen ser ut så här:
Förmöte, utskottsmöte med Miljö- och jordbruksutskottet, arbetsmöten efter det, gruppmöte med hela moderatgruppen i riksdagen lite senare och sen är det divertissement och supé med Deras Majestäter på slottet!

Onsdag bjuder bland annat på intressant klimatdebatt i kammaren. Och på kvällen ska den gamla stadsfullmäktigegruppen träffa den nya stadsfullmäktigegruppen. Har redan köpt en avskedspresent. Jag kommer sakna den praktiska Stockholmspolitiken men vi samarbetar ju eftersom jag företräder staden.

Torsdag och fredag är lagom mötesintensiva med bland annat EU-nämnd. Men fredag eftermiddag till söndag viks till MUF-stämman. Sista gången jag kan närvara innan jag officiellt är för gammal för att vara medlem.

Inga kommentarer: