tisdag 30 januari 2007

Flirt på jobbet

I fredags var jag, Katharina och Anna ute på en rätt spontan after work.

Vi står i ett hörn på Lokal och skrattar. Då kommer två journalister fram. Den ena med stor kamera.
- Hej! Kan vi fråga er några saker? Vi kommer från Expressen vill fråga om att flirta på jobbet!

Anna och jag svarar naturligtvis snällt på frågorna och berättar att flirtfaktorn på riksdagen är rätt låg och att vi båda tycker att det är bra med flirtar.

- Så, vad ska jag skriva för titel? frågar en av jornalisterna.
- Riksdagslemot.
- Och jag med.

Så nu hoppas vi att det inte blir större än en notis. De var ute efter glada, blonda kvinnor på after work men fick två politiker.

1 kommentar:

Janne Pettersson sa...

Jag skulle kunna konstruera några rätt bra kvällstidningsrubriker utifrån era citat, men eftersom jag respekterar och tycker om dig så tänker jag inte göra det...