måndag 11 oktober 2010

Första dagen på nya jobbet

Idag är första officiella dagen som partisekreterare. Kickar igång nytt twitter innan första mötet. Nu finns jag som @Arkelsten. Explorer och Twitter lirar inte helt så det går lite trögt. Men jag räknar med att det löser sig. Lämnar mattemat som @moderatmat och twittrar mera politik nu. (Ja, jag vet att det går att byta namn och hålla kvar sina followers. Fast nu byter jag tema faktiskt. Så det är ärligare att starta om.)

Som du ser har bloggen fått nya kläder också. Den nya minimalismen slår igenom här med. Fortsätter blogga. Hade en veckas paus. Är nu tillbaka med kraft och kläm. Behövde ett litet uppehåll för att landa. Intensiv vecka förra veckan.

Dagens första är morgonmötet i Skandiasalen med moderatmedarbetare. Sen ett rätt rejält partistyrelsemöte. Partistyrelsen är effektiv och klar tidigare än beräknat.

På eftermiddagen firar vi Gunilla Sjöberg som fyllt år. Ursnygga partydekorationer. Och efter det flyttar jag in i nya kontoret. Lämnar skrivbordet mittemot kommunikationschefen.

Eller flyttar in är väl att ta i. Har packat upp litegrann - men inte fyra års propositioner. Ännu.

Så får jag ett sms och Mattias och Emma kommer förbi med en rosa, vacker liten tårta. De tänkte lämna den i vakten men tog tillbaka den när vakten förklarade att den kommer skickas i posten.

Bra första dag. Har dessutom mailhanterat och fyller upp almanackan. Hanterar det mesta andra genom learning by doing.

Imorgon: utskottsplaceringarna beslutas officiellt i kammaren. Plus budgetdebatten.

1 kommentar:

kimpa sa...

Hej Fia.
Fin bloggen blivit.Hoppas du inte slutar skriva om shopping bara ;-)
Väntat på uppdatering av bloggen,nu kör vi.
*kram*