fredag 7 december 2007

Blandat & bandat som Janne O skulle säga

Trodde jag hade möte med EU-Coffe nu men han dyker inte upp. Helt plötsligt vann jag lite tid.

Hade riktigt bra möte med moderaternas miljöpolitikutvecklingsgrupp i förmiddags. Det här blir bra. Riktigt bra!

Funderar över att jag också i år inte fick gå på den fina balen i Finland på självständighetsdagen. Nästa år måste jag göra ett försök. Och Nobelmiddagen kommer jag äta på biblioteket i Ängelholm innan vi har talarkväll.

Nobelfesten blir det nog inte förrän Jenny får Nobelpris. Men pristagarna Rajendra K. Pachauri från FN:s klimatpanel IPCC och Al Gore kommer hit till riksdagen och pratar den 12:e.

Blev nyss intervjuad och fick svara på den lysande frågan:
- Varför är er miljöpolitik bäst?
- För att den fungerar!
Så skönt att ha ett bra svar. Som är sant. Planekonomi har ju aldrig funkat.

Tänker också passa på att tipsa om julkalendern med underbara moderatrim:
"Vi älskar att bada i vår Östersjö
Dagens julklapp en politik för bättre havsmiljö"

Inga kommentarer: