söndag 12 augusti 2007

Vackert och lite vacklande

I går lärde jag mig två saker:

1. Don't quit your day job.
2. Vig inte människor du faktiskt bryr dig om.

Fylld av stundens allvar och den stora stunden blev jag knäsvag. Det blev så känslosamt framme vid brudparet att jag höll på att svimma. Fick efter ett rådigt ingripande en stol att sitta på.

Som tur är så är jag bättre på att prata än att stå upp så de blev gifta ordentligt.

Och det var både bra middag och bra fest. Dansmuseet är en fantastisk lokal. Tips om du ska dit: akta dig för den otäcka masken i apskinn, håll hellre till höger och titta på de vackra ballerinadräkterna. De är så små att jag knappt kan ha dem på mitt ena ben.

Hur som helst. Alla giftaspapper är nu postade. Trots att brudens mor framåt kvällen lutade åt civil olydnad och tyckte att skatteverket inte hade något att göra med att hennes dotter nu är gift. Men jag vågade inte trotsa Länsstyrelsens instruktioner.

Inga kommentarer: