fredag 31 augusti 2007

...och mer post

Den urkristna tidningen Världen i dag som vi får vare sig vi vill eller inte toppar med nyheten att svenska medier flödar av vidskepelse. Tidningen tar klart ställning mot Heikki Vesa och de andra horoskopmakarna.

Men det är inte det roligaste i det numret.

På sidan tre står en ruta med en rättelse. Ett inlägg i måndagens tidning fick fel rubrik.
"Det kom att stå att Kristus är enda juden, men skulle givetvis vara Kristus är enda vägen. Vi beklagar felet."

Freudian slip anyone?

2 kommentarer:

Janne Pettersson sa...

Heikki! Min idol, min ledstjärna. Den ende vars order jag följer. Just nu ska jag till exempel vara försiktig med kärlek. Däremot går det bra på jobbet, tydligen...

Fia sa...

Håller med! Hur kan man vara arg på Heikki! Själv får jag rara budskap men saknar romantik och ska inte köpa för dyra saker. Framgångar på jobbet här också. Det är ju lite därför Heikki är så bra. Rart liksom.