torsdag 14 december 2006

Sprit, kanin och julskinka

I gårdagens posthög hittade jag bland annat en kanin med reumatism från Reumatikerförbundet, ett julkort med en varucheck på kött från Scan från LRF och ett julkort från IOGT NTO som vill sänka införselgränserna på alkohol. De kallar också en "riktig europeisk alkoholpolitik" för århundradets julklapp.

Idag fick jag bland annat ett snyggt julkort med stadshuset från Staffan som jobbar just i stadshuset. Och det kom en julhälsning från Skansen. I helgen ska jag verkligen försöka gå dit och handla på julmarknaden. Det är en sån sak som jag gärna vill gå på men som jag aldrig kommer iväg till. Men nu blir det ändring.

Från studieförbundet Sensus kom den multireligiösa almanackan för 2007. Den kompletterar min almanacka som nästan inte är religös alls. Där finns bara lite kristna högtider och numera har den också riksdagskalendern inskriven.

Sen kom också ett gäng tidningar som landade på min hög av intressanta saker som jag ska läsa så fort jag får tid. Den högen växer okontrollerat.

Inga kommentarer: