onsdag 20 december 2006

Shopping i P1

I morse var jag med i P1 morgon och pratade om shopping.

Det var en tjej som startat upp Buy nothing day i Sverige som var min meddebattör. Det måste vara tråkigt att ingen längre vill vara med i hennes förening. Som jag tidigare skrivit om.

Om man missade inslaget finns det här i P1:s arkiv. Vi drog igång ungefär 20 över åtta.

När vi var klara frågade programledaren om jag verkligen tycker att det är bra att ge bort en sån sak som en städning.
- "Ja såklart", sa jag.
Han undrade då om jag inte borde stå för att just fysiska saker är rätt att ge bort.
- "Du står ju för handel", menade han.

Då förklarade jag att jag är liberal och tycker att människor får ge bort vad de vill. Och att poängen är att den andra ska bli glad.

I taxin kom jag på att jag nog borde sagt att om hans resonemang stämmer borde han själv enbart få lyssna på radio och aldrig se på tv eller läsa en bok. Bara för att man tycker om en sak och står för det utsluts ju inte allt annat.

Inga kommentarer: