torsdag 17 juli 2008

Social kontroll

Mer från Almedalsveckan. Vissa delar dyker upp när jag funderar. Det är rätt ensamt att vara riksdagsledamot men jag har så bra kollegor. På Schlingeminglet fick jag flera frågor om hur jag mådde. Några var oroliga för att jag var sjuk och jobbade för mycket.

Anledningen till frågorna och de bekymrat rynkade pannorna var att några kommit lite sent till moderaternas miljöseminarium. Det handlade om grön kapitalism. Jag inledde men var sen dubbelbokad på grund av naturskyddsföreningens klimatseminarium så jag sprang raskt dit efter första delen. Mina moderatvänner hann helt enkelt inte se första biten av seminariet. Och förresten höll gruppledar-Lars i resten av seminariet. Med bravur.

Så hälsan var på topp under förra veckan. Lite sliten mot slutet men glad. Och jag gillar er skarpt mina kollegor!

Inga kommentarer: